Ekologiczne pożywianie się to nie tylko picie wody i spożywanie ogromnej ilości warzyw i owoców, to też omijanie spożywczych słodkości. Bardzo dużo spośród nas nie zdaje sobie sprawy, że produkty węglowodanowe to przyczyna wyłącznie pustawych kalorii, jakie znajdują się w węglowodanach, mące pszennej i tłuszczu hartowanym, w ten sposób słodkości dostarczają zaledwie ustrojowi duże dawki wigoru, aczkolwiek ich nadwyżka jest gromadzona w formie systemów komórek tłuszczowych.

Bardzo rzadko hipermarketowe słodycze kryją w sobie komponenty pożywne. Stąd właśnie powinniśmy ograniczać cukry zwykłe, ponieważ wyrządzają one jedynie do wzrostu otyłości, humusu zębów, a również zaburzeń poziomu dekstrozy we krwi, co w wyniku przypuszczalnie może doprowadzić do cukrzycy. Dla naszego zdrowia starajmy się redukować konsumowanie marketowych słodyczy albo wyszukujmy te, jakie zamiast cukrów prostych posiadają stewie.

Drugim szkodliwym komponentem dla naszego życia jest sól. I tak rady internacjonalnej organizacji zdrowia, czyli WHO opowiadają, że jednostka najwięcej dziennie prawdopodobnie może skonsumować chlorek sodu w nie większej ilości, jak kilka gram czyli tyle ile figuruje w
pojedynczej nie wielkiej czerpakiem od naparu. Pokazuje się jednakże, iż obywatele Polski konsumują sól w ilości paru gram na dzień. Z tego zdarzenia okazuje się, że sól występuje w towarach spożywczych, jako naturalny komponent, a jednocześnie sól jest dołączana do żywności w czasie przeistaczania. Na ten i inne cykle przeróbki żywności nie posiadamy wpływu, ale za to mamy siłę oddziaływania na to, jak przyrządzamy jedzenia w w swym siedlisku. W związku z powyższym, starajmy się jedzenie nie dosalać, aż do momentu gdy nie doprawimy kompletnie pożywienia innymi dodatkami.

Znamy już, iż nadmiar soli jest w artykułach przemysłowo przetworzonych, stąd absolutnie unikaj jedzenia wędzonego, konserwowanego oraz wysoce przerobionego. Ażeby żyć naturalnie, przypuszczalnie możesz też zamienić smażenie, na przypiekanie.